zaterdag 19 april 2014

Santa Monica- Stanleycup play-off Anaheim Ducks vs Dallas Stars

Onze laatste dag van de trip is aangebroken. We staan iets later op dan de afgelopen 3 weken, dat mag wel een keer:)

We zijn eerst bij de pier van Santa Monica gaan kijken.

Het was enorm bewolkt toen we opstonden maar de bewolking trok weg en de zon kwam door. Op de pier stonden veel attracties, met name voor kinderen. Na de pier hebben we nog een stukje op de boulevard gelopen, daarna hebben we de auto gepakt naar het laatste hotel deze reis. Het hotel is vlakbij het vliegveld. Hier checken we vast in en zetten we de koffers vast neer, dan hebben we er de rest van de dag geen omkijken naar.

Rond half 4 zijn we vertrokken naar Anaheim. Hier spelen de Anaheim Ducks de tweede Stanleycup play-off wedstrijd tegen de Dallas Stars.
As usual was het hartstikke druk op de snelweg, maar we zijn ruim op tijd vertrokken. Rond half 5 komen we aan bij het stadion. De drukte qua parkeren viel nog mee en was ca 10 min van de ingang van het stadion.
Eenmaal aangekomen bij het stadion krijgen we te horen dat Ralph z'n fototoestel en z'n rugzak niet mee naar binnen mogen. Lens van de camera is te groot...ze zijn vast bang dat we te mooie foto's maken:)
Het levert ons in ieder geval een extra wandeling naar de auto en terug naar het stadion op.

Net als bij de honkbalwedstrijd in San Francisco wilde we meedoen met de supporters: Let's go Ducks!

We waren nogal vroeg dus het stadion zag er nog erg leeg uit toen we binnenkwamen. Wel een gaaf stadion overigens.
Vanavond waren er 17.426 supporters. Super om hier deel van uit te maken.

Nadat de spelers het ijs op kwamen, werd het Amerikaanse volkslied gezongen. We kregen allebei kippenvel van de sfeer. Meejuichen en aanmoedigen net als supporters, geen probleem voor ons.

De Anaheim Ducks winnen de wedstrijd met 3-2. Wat hebben we genoten van deze avond! Dat hadden we overigens ook gedaan als ze niet hadden gewonnen.

Een geweldige avond om deze ongelofelijke reis mee af te sluiten. We hadden het niet beter kunnen plannen:)

1. Super dat jullie dit hebben kunnen en mogen ervaren, een geweldige belevenis, en een mooie afsluiting van jullie oohh zo fantastische trip in USA!!!
    Een prettige en rustige vlucht terug, goed uitrusten en lekker relaxen, dat hebben jullie wel verdiend!
    Tot snel,
    liefs xxxxx ons

2. allo allo W&A is calling.
    Heerlijk om in zo'n groots stadion een wedstrijd te volgen. Jammer voor de Ducks dat ze niet hebben geweten dat er twee Bossenaren als supp binnen waren om ze aan te moedigen. Misschien hadden ze extra hun best gedaan.
    Jullie onvergetelijke reis is bijna ten einde, een hele goede vlucht en behouden aankomst toegewenst vanuit W&A. xxx