woensdag 9 april 2014

Sequoia & Kings Canyon National Park

Zeiden we gisteren nog dat we de langste rit van onze trip hebben gehad: niet dus.
Onverwachts hebben we vandaag ruim 8uur in de auto gezeten. Eerst de route van Fresno naar Sequoia. Volgens de routeplanner 5.5 uur. Maar bleek dat we ergens hoog in de bergen bij een niet veel gebruikte ingang van het park uitkwamen. Wat een rit was dat zeg. 7540 feet/2287 hoogtemeters.  Een route die waarschijnlijk alleen door de weinige bewoners van dit laatste stijle & kronkelende stuk weg wordt gebruikt. Ik heb echt met zweethandjes in de auto gezeten. Ondanks dat ik volledig vertrouw op de rijkunsten van Ralph was ik echt blij dat we weer terug op de hoofdweg waren.
Pluspunten van deze rit waren de eekhoorns en salamanders die we onderweg tegenkwamen en het water tussen de rotsen.

Deze omweg heeft ons een half uurtje extra gekost.
De route door Sequoia en Kings Canyon National Park hebben we ook helemaal met de auto gereden. Ook dit kostte meer tijd dan gepland.
Sequoia staat bekend om de gigantische bomen. Als je ze op een foto ziet staan lijkt het mee te vallen. Maar als je er zelf bij staat zie je pas hoe enorm groot ze zijn.

Niet alleen zijn ze hartstikke breed, ze zijn ook torenhoog.
Helaas is er ergens tijdens de wandeling bij de bomen of het water een teek meegelift op mijn bovenbeen. Hoe die daar terecht is gekomen vragen we ons nog steeds af. Gelukkig hebben we 'm direct kunnen verwijderen.

Vanuit Sequoia NP kwamen we in Sequoia Forrest terecht en vervolgens in Kings Canyon NP.
Op bepaalde stukken lang nog veel sneeuw langs de weg en in de bossen. Hebben we tijdens het rijden geen last van gehad. Het 1 na laatste deel van de rit was over de snelweg. Dit was gelukkig van korte duur want dat vonden we allebei maar saai. Het laatste deel was weer door mooie landschappen en steden. We hebben gereden tot Oakhurst waar we een hotel hebben voor 2 nachten. Vanuit hier gaan we Yosemite bezoeken. Eind van de avond zijn we vast naar Yosemite gereden om te kijken waar we morgen gaan starten met wandelen. We hebben een wandeling gevonden van 4-5uur. Daar werden we helemaal blij van na een werkdag in de auto te hebben gezeten:)

1. Stukje off-road is ook wel leuk, maar dan weer op de hoofdweg zijn is ook wel erg fijn. Mooi die bomen, echt breed. Geniet nog van jullie mooie reis.

Xx Marike

2. wederom een lange zit, belevenis en avontuur, mooi de opgemerkte diertjes onderweg, behalve dan 'de teek "! hier goed op letten!
    schitterend de sequoia bomen echte "reuzen ". bijgaande foto bewijst het wel.
    veel foto-plezier op jullie vervolg-reis /bestemming,
    foto's laten zien wat een indrukwekkende en mooie reis jullie aan het beleven zijn!

veel liefs xxxxx ons

3. allo-allo, heb jullie een paar dagen verwaarloosd. Wat hebben jullie weer een heleboel gezien en mee gemaakt. Gelukkig van je reis- verslagen komt goed van pas voor later om de herinneringen terug te halen. Er is ook zo veel de revue gepasseerd. Lieve groetje uit W&A xxx